2017. január 20., péntek

Közel 16 hónaposan

Még nem vagyunk túl teljesen a betegségeken, a lányunk ünnepekkori betegsége után a múlt héten a fiunknak is 39,5 fokos láza volt 2 napig, de szerencsére nála ahogy jött, úgy ment, hétfőtől újra bölcsiben van. Persze alvásban, evésben hosszabb kifutású volt a regenerálódás, még napokig többet aludt és kevesebbet evett szilárd ételt. Én pedig változatlanul Karácsony óta folyamatosan benne vagyok, végül nem hagyhattam ki a háziorvost és az antibiotikumot sem, ami egyébként sokat segített. Egyedül a fülem nem lett teljesen ok, a bal fülemre többnyire most is rosszul hallok, valami nagyon ráhúzódott. Visszamentem a fül-orr gégészhez, aki szerint ennek már el kellett volna múlnia, menjek be hozzá a kórházi rendelésére egy endoszkópos vizsgálatra, megnézi. Ok, egyelőre nem tudom, mikor, de majd beiktatom valamikor, ha nem csapnak össze a dolgok annyira, mint mostanában. Az eheti "finomság" egy tegnapi gyomorrontás, valószínű a céges kantinból, ahol sosem volt ilyen tapasztalatom. De nem tűnik vírusosnak a dolog, mert csak egyszeri rosszullét volt, bár az egész estémet megbélyegezte - meg persze a családét, hogy a gyerekeket felemelni sem tudtam, olyan gyenge lettem. Mára jobb a helyzet, a fülemre visszatérve pedig: a doki azt mondta, az sem elképzelhetetlen, hogy a hipofízis adenoma miatti műtétemből kifolyólag nem minden ugyanolyan bent a fülemnél-orromban, mint eredendően, és ez a ráhúzódó nátha valamit nem jó irányba mozdíthatott el - ha jól értettem. Szerintem nincs erről szó, mert 25 éve volt a műtét, és sosem volt ilyen tapasztalatom, bízom benne, hogy csak az elhúzódó nátha miatt van ez az egész. Továbbra is hőpárnázom, olykor csinálom az orrgyakorlatokat, de az mindenesetre bizakodásra ad okot, hogy napközben már sokat javul, amikor szinte teljesen hallok rá, csak reggel-este a kritikusabb. Nekem ez még mindig annyira fura, hogy betegeskedem, amikor felnőttként szinte sosem voltam korábban ilyen típus. Biztos vagyok benne, hogy az alváshiány a ludas, emlékszem, gyerekkoromban is mindig nagyokat aludtam, amikor volt 1-1 iskolai lebetegedésem, és utána mennyivel jobb volt.

A gyerekek egyébként nagyon cukik, egyre többet dumálnak, halandzsáznak, a kislányom elindult most már magától járkál, fedezi fel a környezetét, a szabadság érzetét, látom rajta, hogy nagyon élvezi. A bölcsiben és itthon egyaránt. A kisfiunk még mindig csak bútorok mellett teper, járássegítőt tologat, és a jobb lába oldalra tart, emiatt felhívtam a dévényes tornászt, akihez nyáron jártunk, nézze meg, úgyhogy várom az időpontot, mikor mehetünk, de szerinte is még időben vagyunk, akár 1-2 hónapig is, hogy ha nem indul el magától. Ezzel tisztában is vagyunk, de azért jobb, ha látja, minden ok-e a lábtartásával.

Hamarosan megyünk oltásra is, a rettegett MMR-re és bárányhimlőre is. Remélem, nem lesznek durva mellékhatások. Oltást "kivezető" homeopátiás szert ez esetben lehet, nem kellene kihagynunk.

Volt egy kevésbé hideg és napsütéses napszak a hétvégén, elővettük a rég látott babakocsit, hogy kimozduljon a család. Remélem, legközelebb már szánkóval is mehetünk, amikor nem lesz senki sem beteg. De így is derűs kedvünk volt:

ű







Amúgy mi szülők ki vagyunk purcanva, ez a tél kicsit keményebb, mint a tavalyi, több energiát igényelnek a gyerekek is, és a mi életvitelünk is is pörgősebb. De ha épp nincs betegség, akkor a nonstop kialvatlanság és fáradtság mellett sok-sok vidámság is velük az élet. Néha még most is csipkedem magam, amikor pl. nélkülük vagyok (mert akkor nem darál be a velük folytatott teendőhalmaz), és pl. épp a bölcsibe rohanok, hogy úristen, milyen hihetetlen még most is, hogy van 2 gyerekünk! Azt hiszem, 2 éve lassan ilyentájt vártam azt a bizonyos 2 csíkot...

9 megjegyzés:

  1. Drukkolok, hogy ne legyen semmi komoly a füleddel!
    Nálunk megvolt az MMR és a bárányhimlő is. Lekopogom, de hetek teltek el és azóta sem történt semmi.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon édesek a gyerkőcök. Neked pedig mihamarabb gyógyulást kívánok.

    Milyen könyveket nézeget a kislányod?
    Mindig vadászok ilyenekre, nagy könyvbarát az én lányom is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Apró kezek könyvsorozat (mi kaptuk, de a Konyvtunder.hu -n rendelhető). Imádják ezeket a könyveket:)

      Törlés
    2. Köszi, már nézem is :))

      Törlés
  3. Nagyon szép gyerekek.
    Hihetetlen hogy így ülnek a babakocsiban, tűrik magukon a kesztyűt...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A babakocsit szeretik, nagyon sokat használtuk a nyáron, várják is, hova megyünk ilyenkor vele. A kesztyűt mi sem sűrűn használjuk, de eddig nem ellenezték, hogy mutatjuk nekik, mi is húzunk a kezünkre.

      Törlés
  4. Baromira féltem az mmr oltástól, pár napig nyűgösebb volt a Lány, de semmi komoly nem volt. A környezetemben mindenkitől ezt hallom, ne izgulj!

    VálaszTörlés
  5. Köszi lányok, megnyugtató, hogy nem volt negatív tapasztalatotok az MMR után.

    VálaszTörlés
  6. Heni, ha bárányhímlőre is kapnak oltást, akkor említsd meg a dokinak, az övsömörödet. Bár már túl lehettek a lappangási időn, de biztos ami biztos, inkább légy túl óvatos.
    ( Övsömörös személytől bárányhímlőt kaphat az, aki még nem esett át rajta )

    VálaszTörlés