2017. május 10., szerda

19 hónaposak

Ismét olyan sok idő telt el, mire ide vetődöm. Minden egyes nap rohanás az elmaradásaink után és a napi rutin teljesítése érdekében, néha úgy érzem, csak egy hajszálon múlik, hogy ne legyen tömény káosz körülöttünk :) Kemény időszak van mögöttünk - nekem munkailag is - illetve n+1. alkalommal visszaestünk a náthába, köhögésbe, mindannyian. Most a gyerekek épp rendben annak, mi Sz-al viszont itthonról dolgozunk, annyira lebetegedtünk, lázasak is voltunk, nekem nincs hangom, ő köhög rettenetesen, én az orromon alig tudok levegőt venni, így ha épp a gyerekektől lehetne is aludni, én most van, hogy a nátha miatt virrasztok. A múlt héten kb 1,5 éve tologatott MR kontroll időpontom volt az Idegsebészeten, már nem akartam lemondani, de 20 percig köhintés nélkül irtó nehéz volt most kibírni. Viszont szerencsére én legalább megúsztam a hányós-hasmenéses vírusos járványt. A gyerekek nem, és Sz sem. Főleg a fiúkat kínozta meg, a kisfiunk volt, hogy éjjel 10 percenként hányt. Rettegtem, ki ne száradjon, mert a víz sem maradt meg benne. Eleinte rutintalanok voltunk, és mindent összehányt: paplanok, plédek, párnák, mi ruháink, stb mentek a mosógépbe, ami így éjjel-nappal ment. A kislányunknak főleg csak hasmenése volt, de étvágya nem volt napokig, még szerencse, hogy Húsvétkor jókat ettünk, voltak tartalékaik. Pedig azt hittem, mi megúsztuk, mert a bölcsiben a csoportban közel 2 hétig csak 3-4-en voltak, a többiek rég elkapták, míg a mi gyermekeink remekül voltak. Úgy látszik, ez a vírus keményebb volt, és mégis kifogott rajtunk, ugyanakkor szerencsések vagyunk, mert többektől hallottuk, hogy volt aki kórházba is került. Eleinte csak víz és ORS, majd keksz, kölesgolyó, vízben főtt krumpli, táp - napokig csak ez volt a menü, aztán szépen lassan visszaépítkeztünk probiotikummal karöltve.

Rengeteget dumálnak, felfedeznek, imádnak kint lenni a szabadban, másznak mindenre - főleg a kanapé tetejére. Ennek kevésbé örülünk, mert a nagyobb esések esélye is megnőtt. Ahogy annak sem örülünk, hogy egyre nagyobb a rivalizálás, egymás csapkodása, harapdálása, hajhúzása, rugdosása. Ez a legnehezebb most idegileg, hogy percenként sírva fakad valamelyikük, ha nem vagyunk testközelben és nem védünk ki pl egy karcsapást. Főleg a kisfiunk harapdál, pofozgat, bennünket is, néha annyira el tudok ezen keseredni, hogy miért teszi ezt :( Persze tudom, mert épp nem tetszik neki, hogy felemelem mert nem engedek neki valamit (pl virágföldet enni a teraszon). A kislányunk ilyenkor max sírva fakad, de vele még meg is lehet sokszor értetni, miért nem tesszük ezt vagy azt, látszik, hogy sok mindent megért már. Ő rohamosan fejlődik, pl. szinte teljesen egyedül felmászik a (2 éveseknek való méretű) csúszdára, és le is csúszik, imádja, zsigereiben van a mozgás, az egyensúlyérzéke is kiváló. A kisfiunkat nem mozgatja meg, ő inkább hangyákat, bogarakat, virágokat szed, mutatja nekünk, nézi a repkedő madarakat, mindegyikre azt mondja, kár-kár. Még a sütőben lévő egész sült csirkére is azt mondta :)) Mostanában tanult, gyakran használt szavak a kislányunknál: hasam, szia, akcie (ez az add ide), minyej (ez a nyuszi), szia, cicije (ez a kiscica), dédi. Mindketten mondják: elment, bá (ez lehet bácsi, banán, láb, bárány - figyelni kell, milyen kontextusban mondják), néni, háphápháp, meme (ez a mekk-mekk), víz, dabda (labda), táptáp, csipcsirip, kárkár, pá (ez lehet párna, paplan, perec, kupak, lámpa). Van, mikor már 2 szót is kimondanak egymás mellé, pl: Szia Apa! :)

Miután itt a jó idő, szeretnénk egyre többet kimozdulni. Most már kezdik élvezni a játszóteret, a hintát, a homokozót, a csúszda még túl nagy, arra itthon van a kicsi. A babakocsi unalmas nekik hosszabban, tekeregnek, persze ha elfáradnak szuper, akkor jó nekik benne megpihenni. Kismotorral még nem mennek gördülékenyen, így családi bringázáson törjük a fejünket, hogy kicsit messzebbre is merészkedhessünk, akár autó nélkül. Nincs messzi a Duna-part, csupa szép kisváros, falu, lovarda a környéken. Sz-nak van bringája, nekem keresünk éppen, lehetőleg sárhányóval, csomagtartóval, alacsony vázzal rendelkezőt, hogy babaülést szerelünk fel hátra. Amennyire szét tudtunk eddig nézni, elég klasszikus, kevésbé szép bringák azok, amelyek a célt szolgálnák. Pedig manapság olyan klassz anyagú, színű, formájú kerékpárok vannak, de amit eddig látunk, egyik sem igazán alkalmas a gyerekülés felszerelésére. Van akinek van e téren friss tapasztalata? Már alig várom, hogy mehessünk!!!

Hát így vagyunk mostanság a 19 hónaposainkkal...


















18 megjegyzés:

  1. A cuki képek dacára csak az jut eszembe hogy horror.
    Nagyon vigyázzatok magatokra ti felnőttek szedjetek immunerősítőket ne robbanjatok le.
    Kérdés: hogy lehet rutinosnak lenni a hányás ügyben? Mivel kell készülni hogy ne legyen minden összehányva?
    Ill. nem kell ilyenkor dedalonette kúpot adni mikor több óra után sem marad abba a hányás?

    VálaszTörlés
  2. Nálunk matracvédő van,ikeás,bevált. Nekem nagyobbak,nemrég nálunk is pusztított megint a hfv,már ügyesen használják a tálat,amit eléjük teszek. Többszöri hányás után én szoktam adni daedalonettát,akkor is,ha tudom,hogy tüneti kezelés és nyugtató\bódító cucc.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó hogy írod én sehol nem találtam nagy felnőtt ágyra való matracot. De IKEA-ban megnézem akkor. Már gyógyszertárban is kerestem ott se tudtak adni.
      Mondjuk már vagy 10x összepisilte az ágyat, de akkor is még rátenném mert majd csak jópár év múlva lesz pénzünk lecserélni a matracokat, meg a kanapét meg a szőnyegeket...

      Törlés
    2. Akarom mondani matracVÉDŐT.

      Törlés
    3. A gyerekek ágyán ikeás van,a mienken nem,de az ikeában is láttam nagy ágyra valót. A mienket egy kerületi matracstúdióban vettem.megnéztem mindjárt pontosan

      Törlés
    4. Nálunk a rétegrend: a kiságy matraca be van tekerve egy műanyag kórházi lepedőbe, azon van a matrac saját levehető huzata, azon egy gumis pamut lepedő, azon egy régi gyerekpléd :). Szerencsére majd' 2 év alatt nálunk még nem volt matracbaleset, de gondolom lesz majd, ha lekerül a pelenka.

      Törlés
    5. Ö hát nálunk nem fér bele a pelenkába a pisi. Napi 10 peluscsere minimum napi 5 totális ruhacserével jár és éjjel szinte biztos hogy valahol kifolyik. És mivel velünk alszik hát a mi ágyneműink, matacunk már kezd rossz állapotban lenni. És eddig akárhányszor hányt mindent összehányt. Azért kérdeztem Henit hogy írta hogy az elején rutintalanok voltak hogy hogyan lehet ebben rutinosnak lenni, mert ok a matracvédő fontos de az ágyneművel aztán tényleg nem tudsz mit kezdeni...

      Törlés
    6. Még mielőtt úgy tűnik hogy koszosak vagyunk a rossz állapotot úgy értem hogy a paplanok pár kimosás után már iszonyat módon néznek ki össze van bennük csomósodva a toll. Persze a szárítógép megoldaná de momentán nincs pénzünk semmire.

      Törlés
    7. A hányás jövetelének felismerésében lettünk rutinosabbak a kisfiunknál (ahogy sűrűn nyelni kezdett), és azonnal a kis műanyag lavórt elé tartottuk. Szegényke már sírva fakadt attól is, ha a közelébe vittük a lavórt, de így legalább sem őt, sem a környezetét, sem magunkat nem kellett folyton átöltöztetni. Hú FElla a napi 10 pelus az nem semmi, és hogy így is kifolyik. Milyen pelenkamárkát használtok? 24 órás vizeletmennyiséget számoltatok már? Tavaly nyáron én egyszer mértem, de végül nem mentünk cukorszintvizsgálatra a kisfiunknál, mert a kánikula alábbhagyásával csökkent a vízivása és a pisik súlya is, de akkor aggódtam a lányomhoz képest mennyire sokkal többet kellett neki pelust cserélni.

      A matracuk nálunk is már matracvédővel van ellátva, de még csak most láttuk először előnyét, valóban a pelusleszoktató időszakban lesz jobban értelme. Tudtommal van eldobható matracvédő is, hasonló, mint a pelenkázó alátét, talán Pampers. Esetleg felnőtt ágyra abból is lehetne többet egymás mellé tenni.

      Törlés
    8. A hányás jövetelének felismerésében lettünk rutinosabbak a kisfiunknál (ahogy sűrűn nyelni kezdett), és azonnal a kis műanyag lavórt elé tartottuk. Szegényke már sírva fakadt attól is, ha a közelébe vittük a lavórt, de így legalább sem őt, sem a környezetét, sem magunkat nem kellett folyton átöltöztetni. Hú FElla a napi 10 pelus az nem semmi, és hogy így is kifolyik. Milyen pelenkamárkát használtok? 24 órás vizeletmennyiséget számoltatok már? Tavaly nyáron én egyszer mértem, de végül nem mentünk cukorszintvizsgálatra a kisfiunknál, mert a kánikula alábbhagyásával csökkent a vízivása és a pisik súlya is, de akkor aggódtam a lányomhoz képest mennyire sokkal többet kellett neki pelust cserélni.

      A matracuk nálunk is már matracvédővel van ellátva, de még csak most láttuk először előnyét, valóban a pelusleszoktató időszakban lesz jobban értelme. Tudtommal van eldobható matracvédő is, hasonló, mint a pelenkázó alátét, talán Pampers. Esetleg felnőtt ágyra abból is lehetne többet egymás mellé tenni.

      Törlés
    9. Hát nem néztünk még 24 órás vizeletet, most épp azon küszködök hetek óta hogy 1 darab vizeletet le tudjak venni mert ahogy ráragasztom a zacskót egyből letépi. 4 hete kellene vinnem vizeletmintát tőle. Most már elkezdtük a bilire szoktatást pont amiatt hogy így tudjak vizeletet gyűjteni.
      Viszont 1 napi mennyiséget le tudnék éppen mérni (ha a takarítónő anno nem lépett volna meg a babamérleggel mert így most nincs mérlegünk.

      Mi Libero Up&Go-t használunk, még 7-es méretet mert abból egyszer nagyon betankoltam de lehet már át kellene térni 8-asra, főleg éjjelre.
      Mekkora mennyiség számít normális vagy nem normális ivásnak?
      Zselyke 15 kiló és megiszik egy nap 14-15 deci folyadékot, lehet amúgy hogy én adok neki sokat.
      Nálunk volt egy cukorszintmérése (nem éhgyomorra) dehát tudjuk hogy az önmagában semmit nem jelent, terhelésest nem csinálnak, legalábbis sehol nem mondták. Most amúgy 2x is vettek tőle vért, ennek sem örülök nem hiszem hogy jót tesz ilyen kis korban.

      Törlés
    10. Fella, szerintem erdemes kiserletezni a pelenka markakkal, meretekkel. Nyilvan gyerek- es eletszakaszfuggo, hogy epp mi valik be. Nalunk pl. a libero ejszakara nem eleg, de a pampers premium care szinte mindig kibirja. Bar teny, hogy nalunk a gyerkoc nem iszik ennyit.

      Törlés
    11. Meg még az is, csak azt elfelejtettem említeni, hogy ki mennyit mozgolódik alvás közben. Zselykét óránként kell visszahozni az ágy különböző sarkairól, van amikor 2 párnát maga alá gyűr és lelógatott fejjel alszik (olyankor előre kifolyik ha éppen pisil), de legalábbis tanga szerűen bevándorol a pelus széle a két lába közé és akkor meg azért folyik ki. Nem egy mozdulatlanul alvó.

      Törlés
  3. 180x200 6900ft. haloszobastudio.hu lakástextilek között.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyógyászati segédeszköz boltokban is van, szerintem olcsóbban vettem, olyan 3.000 rémlik

      Törlés
  4. Bicikliülésből mi Hamax adapterest vettünk, kicsit furcsa, hogy egy pöcök tartja a gyereket, de jól működik. Mi dönthető háttámlásat vettünk, menet kozben en nem tudom dönteni, ha megállok felébred - szerintem ez annyira nem fontos. Ha használtam veszed, a csattot nézd meg nagyon, mert az szokott először tönkre menni.

    VálaszTörlés
  5. Utànfutóra nem gondoltatok? Én abban húztam bölcsibe az enyémeket, boldogan eladnánk, tök jó állapotban van, 50 kilóg bírja a kiképzést.

    VálaszTörlés